اصدقآئ

BENGKEL JATI DIRI SIRI KE-2

Kaherah 2 JUL- Organisasi yang unggul dan mantap terhasil dari petugas-petugas jemaah yang mampu mendepani perkembangan tamadun dan teknologi dengan sanggup meredah mehnah dan tribulasi yang dihadapi untuk melahirkan gerak kerja brkualiti,pengukuhan rohani dan jasmani merupakan 2 aspek yang wajib diterapkan kepada petugas-petugas jemaah secara kefahaman yang mendalam tentang penglibatan mereka dengan sesebuah jemaah dengan satu ikatan yang menjangkaui batas sempadan negara,rupa paras,darjat,warna kulit dan sebagainya,iaitu ikatan aqidah islam,kesatuan inilah yang akan melahirkan satu fikrah dan satu amal yang semua itu adalah untuk merialisasikan matlamat sesebuah organisasi atau jemaah yang mereka dokong.
Sejurus dengan itu,Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir(PMRAM) penuh tanggungjawab telah mengadakan sebuah program Bengkel Jati Diri Siri Ke-2 yang diatur khas di bawah Pusat Sumber Tenaga (PESAT) yang merupakan salah satu unit dibawah Perancang dan Penatia PMRAM,ianya bertujuan untuk menguruskan organisasi dengan berkesan.
Sementara itu,program berlansung di Hayyu Sabiek bertempat di rumah kedah baru,penyertaan sangat mengalakkan,program yang bermula pada jam 8.00 pagi itu telah mencecah penyertaan peserta seramai 100 mahasiswa dan mahasiswi.Setiap peserta mewakili muhafazah masing-masing.Ustaz Shahrizan B. Mohd Hazime selaku Timbalan Presiden PMRAM turut dijemput hadir bagi merasmikan program pada hari itu.
Pembentangan kertas kerja merupakan slot pengisian yang mana telah disampaikan oleh mereka yang berpengalaman dalam bidang ini,antara kertas kerja yang dibentangkan ialah Bengkel Protokol Majlis dan Bengkel Modus Operandi secara teori dan amali.
Program ini berlansung bertujuan untuk memberi kefahaman dan gambaran tentang gerak kerja program dari sudut protokol majlis,cara membuat modul kertas kerja program,persiapan awal program dan lain-lain.\Selain dari mengutip ilmu di bilik kuliah secara bermusyafahah dari doktor-doktor atau masyeikh,mahasiswa dan mahasiswa Azhar haruslah menyiapkan diri dengan ilmu pengurusan organisasi kerana ia akan memeberi nilai tambah kepada kita selaku profesional dai'e yang semakin menjadi sebut-sebutan masyarakat di Malaysia.
Program berakhir dengan majlis penutup pada jam 4.30 petang serta peserta disediakan sedikit jamuan ringan sebagai minum petang-mawardi-

0 ulasan:

 


.:: SUNNAH PERJUANGAN ::. - Templates Novo Blogger 2008